Polacy w Bristolu i South West

Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele

Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/17/2011 10:07 #32832

  • TeOria
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 852
na Gloucester Road? Chodzi mi o okres swiateczny, czyli od Wielkiego Piatku do Wielkiego Poniedzialku.

Dzieki
Ostatnio zmieniany: 04/17/2011 10:08 przez TeOria.

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/17/2011 10:59 #32835

  • DrEvil
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 197
Jakbys chodzila wczesniej to bys wiedziala
Czasami myślę, że Bóg tworząc człowieka przecenił nieco swoje możliwości.

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/17/2011 12:04 #32839

  • kel
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 170
Proponuję zadzwonić do Księdza Zygmunta pod nr 9243056.

Pozdr

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/17/2011 14:44 #32844

  • Bargor
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 160
DrEvil napisał:
Jakbys chodzila wczesniej to bys wiedziala


To chyba jasne, ze TeOria jest w tych 5% nie-katolikow. Mowi sie, ze 95% Polakow to Katolicy, wiec juz dawno ktos z uczestniczacych w katolickich obrzadkach powinien byl odpowiedziec.

Ja tez sie zaliczam do tych 5%, niemniej jednak pofatygowalam sie i prosze:

polskikosciolwbristolu.co.uk/polish_version/Msze.html

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/17/2011 15:11 #32845

  • Rafi
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 3093
W Wielki Piatek na 100% nie ma mszy. W zadnym kosciele katolickim.
Si vis pacem, para bellum
*********************
vicealigator.geoblog.pl
koniecswiata.net

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/17/2011 15:13 #32846

  • Baranek
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 185
A ja sie zaliczam do grupy, ktora nie chodzi i na swieta nie udaje, ze czuje sie zobowiazana, bo to przeciez swieta. Albo sie chodzi, albo nie. Dwa razy w roku, ze swieconka albo na Pasterke, to czysta hipokryzja.
Za tę wiadomość podziękował(a): DrFeelGood, Magpie, TeOria

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/17/2011 15:37 #32847

  • TeOria
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 852
Baranek napisał:
A ja sie zaliczam do grupy, ktora nie chodzi i na swieta nie udaje, ze czuje sie zobowiazana, bo to przeciez swieta. Albo sie chodzi, albo nie. Dwa razy w roku, ze swieconka albo na Pasterke, to czysta hipokryzja.


w zupelnosci sie zgadzam

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/17/2011 19:36 #32856

  • tom
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 223
W prawie każdym kościele katolickim w Anglii, tak jak wszędzie w świecie, odbywa się msza przy okazji Wielkiego Piątku o trzeciej po południu (według tradycji godzinie śmierci Naszego Pana). Wyjątek zdarza się tylko z powodów praktycznych, np kiedy ksiądz jest odpowiedziałny za więcej od jednej parafi.

W większości kościołów jest msza wigilyjna wielkanocna (w obecnych czasach często o 20.00 lub 21.00 wieczorem zamiast o północy). Ta msza jest najbardziej skomplikowana w kalendarzu kościelnym, obejmująca wiele czytań, i święcienie świeczek i olei. Często też jest chrzest. Tradycynie, msza zaczyna się w ciemności, każda osoba nosi małą świeczkę. To piękna okazja, chociaż nie idealna dla bardzo młodych dzieci, ponieważ trwa często 1.5 - 2 godziny. Oczywiście są też normalne msze w niedzielę.

Warto uczestniczyć też w mszy w Wielki Czwartek, zwykle wieczorem, ponieważ jest dzień roboczy. Przy tej okazji, zwyczajnie odbywa się uroczystość mycia stóp.

O informację o kościołów w rejonie, najlepiej zaczynać z tej strony :

www.cliftondiocese.com/deanery-and-parish-directory

Mam też informację o mszach w języku polskim w parafi polskiej misji katolickiej w Devon, jeśli ktoś interesuje się.

Miłych Świąt!

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/17/2011 20:25 #32860

  • Rafi
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 3093
Z calym szacunkiem, tom.
Oczywiscie w Wielki Piatek moze sie odbyc nabozenstwo (zwykle Droga Krzyzowa), ale to nie jest msza swieta sensu stricte (najwazniejsza cecha mszy jest Komunia Sw).
Wielki Piatek i Wielka Sobota to w liturgii katolickiej jedyne dwa dni, kiedy mszy sie nie odprawia.
Si vis pacem, para bellum
*********************
vicealigator.geoblog.pl
koniecswiata.net
Ostatnio zmieniany: 04/17/2011 20:29 przez Rafi.

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/17/2011 21:07 #32861

  • tom
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Posty: 223
Rafi Skórniewski napisał:
Z calym szacunkiem, tom.
Oczywiscie w Wielki Piatek moze sie odbyc nabozenstwo (zwykle Droga Krzyzowa), ale to nie jest msza swieta sensu stricte (najwazniejsza cecha mszy jest Komunia Sw).
Wielki Piatek i Wielka Sobota to w liturgii katolickiej jedyne dwa dni, kiedy mszy sie nie odprawia.


Pewnie masz rację, Rafi! To nie msza, ponieważ, mimo że można wtedy dostać komunię, chleb, który dostajesz, został konsekrowany w czwartek. Ale w wielu aspektów to nabożeństwo, które nazywamy "Solemn Liturgy in the Afternoon" i obejmuje opowiadanie Męki Pańskiej, i Czczenie Krzyża, jest podobnym do mszy. Jest całkowicie osobne nabożeństwo od Drogi Krzyżowej, które jest często odprawiane wieczorem.

Jak twierdzisz, nie ma mszy w surowym sensie w sobotę - kiedy reguły były bardziej surowe, msza wigilyjna musiała zaczynać tylko o północy. Ale od dawna można zacząć wcześniej, i tak jak regularne tygodniowe msze, stać na miejscu mszy niedzielnej.

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/18/2011 06:14 #32867

Tez zaliczam sie do tych 5% ale swieta obchodze, np. w sensie kulinarnym Jest to dla mnie takze tradycja, podobnie jak z bozym narodzeniem , majaca swe korzenie tak naprawde w czasach poganskich o czym nadal malo osob wie...

A Wy jak je obchodzicie? Czy w ogole ich nie obchodzicie? To jest pytanie do wspol-niewyznawcow


Aaa, i milego poniedzialku bracia i siostry
DFG

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/18/2011 07:12 #32869

w Wieleki Piątek jest czuwanie , zaczyna sie od 15 i konczy o 19- Uroczystościa Męki Pańskiej. w SObote święcenie jest od chyba 9 do 14 co pół godziny. i pożniej od 16.30 do 18 tez co pół godziny, w Wielka Niedziele Masza jest o 8 i 10 wieczorem o 19.

pozdrawiam:)

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/18/2011 08:22 #32874

  • TeOria
  • Offline
  • Platinum Boarder
  • Posty: 852
1 temat
339 odslon
11 odpowiedzi
i tylko jedna wyczerpujaca

wielkie dzieki magdo
Za tę wiadomość podziękował(a): sztefka

Odp: Czy ktos wie o ktorej sa msze w polskim kosciele 04/18/2011 14:27 #32882

nie ma za co:) Wesołych Świąt:)

Msza- poświecenie pokarmu w sobote? 04/21/2011 20:33 #33047

  • ks_ania
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 12
Cześć wszystkim,

bez obrazy jeśli to pytanie juz padło ale nie chcialam zapytac czy ktos wie o ktorej bedzie poświęcenie pokarmu w sobote? jakaś msza w niedziele/poniedziałek? patrzylam na strone internetowa polskiego kosciola ale czy rzeczywiscie bedzie masza o 8.30 lub 19 to nie jestem pewna :/ dlatego pytam dzieki papaa do zoabczenia
Jest bardzo prosty sposob, by sprawdzic czy kwestia nie zostala juz poruszona. Na gorze po prawej stronie jest funkcja szukaj. Wpisujemy np. msza, klikamy i gotowe. Twoj watek lacze z podobnym - mod RS
Ostatnio zmieniany: 04/22/2011 15:07 przez Rafi.

Msza- poświecenie pokarmu w sobote? 04/22/2011 14:56 #33096

  • ks_ania
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 12
przypuszczam ze jest o 10 rano (tak jak w msza w niedziele). Jesli ktos wie i sie wybiera z koszyczkiem prosze o potwierdzenie!

Odp: Msza- poświecenie pokarmu w sobote? 04/22/2011 15:09 #33099

wiem ze swieci koszyczki co pol godziny ale msza to chyba wieczorem juz nie pamietam wiem ze w niedziele o 8 10 i 19

Odp: Msza- poświecenie pokarmu w sobote? 04/22/2011 15:18 #33101

  • ks_ania
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 12
wielkie dzieki Magda i Dorota za konkretne info!
  • Strona:
  • 1
Wygenerowano w 0.60 sekundy